Skuteczna komunikacja jest kluczem do SUKCESU 🍀🔝🍀
Asertywna komunikacja werbalna i niewerbalna pozwala, na budowanie relacji z poszanowaniem naszych granic. Możemy w ten sposób wyrażać nasze potrzeby, pragnienia i uczucia, w sposób otwarty, bezpośredni i stanowych, jednak z poszanowaniem uczuć, potrzeb i opinii innych ludzi 👍
Nieumiejętność budowania takiej komunikacji skutkuje postawą bierną lub agresywną
Ludzie komunikujący się asertywnie:
✅ łatwiej budują relacje z innymi
✅ lepiej zarządzają pracownikami
✅ są bardziej szanowani
✅ rzadziej wchodzą w konflikty
✅ umieją bronić własnych praw, szanując jednocześnie prawa innych
✅ pozwalają innym brać za Siebie odpowiedzialność
✅ nie atakują rozmówcy, dzięki czemu czuje się on szanowany
Im lepiej się komunikujesz, tym lepsze związki i relacje z innymi będziesz tworzyć Będziesz również lepszym i bardziej szanownym szefem i pracownikiem
Agnieszka Kania