ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

Więcej ludzi marnuje czas i energię roztrząsając problemy niż rzeczywiście próbując je rozwiązać.” – Henry Ford

W dłuższej perspektywie czasowej konfliktów nie da się uniknąć, można jednak wypracować, takie warunki w firmie, aby minimalizować możliwości ich powstawania. A jednocześnie nauczyć się rozpoznawać ich symptomy, precyzyjnie określać źródło sporu, a także poznać strategie, aby skutecznie je rozwiązywać.

Cel

Korzyści



AGENDA

1. Czym jest konflikt?

2. Rodzaje i przyczyny konfliktów czyli know-how konfliktu w zespole

  • najczęstsze przyczyny problemów w zespole

  • wczesne rozpoznawanie symptomów konfliktu (rywalizacja czy kooperacja?)

  • identyfikacja kwestii spornych – koło konfliktu wg Moora (konflikt danych, relacji, wartości, strukturalny, interesów)

  • dynamika konfliktu

  • emocje w sytuacjach spornych

3. Błędy w zarządzaniu konfliktem prowadzące do jego eskalacji

4. Pozytywne i negatywne konsekwencje sporów w zespole

4. Lider a konflikt

  • fazy rozwoju zespołu a natężenie sytuacji spornych

  • mediacje i negocjacje czyli lider a pośrodku konfliktu między działami lub zespołami

5. Jak się komunikować w sytuacji problemowej

  • rola empatii

  • argumentacja

6. Cykl OAPD (obserwacja, analiza, planowanie, działanie), jako jedna z metod rozwiązywania konfliktu

7. Metody rozwiązywania sporów wg.Thomasa-Kilmanna

  • rywalizacja

  • współpraca

  • kompromis

  • unikanie

  • łagodzenie

8. Metody zarządzania konfliktem

  • stymulowanie

  • ograniczenie

  • rozwiązywanie

  • negocjacje

  • mediacja


2 dni szkoleniowe