W codziennej pracy poza szkoleniami, szukałam techniki, która pomoże mi uporządkować mój dzień pracy (telefony, maile, pisanie tekstów, tworzenie programów szkoleń, itp.). Testowałam i najlepsze, co znalazłam to POMODORO.
Technika wymyślona w latach 80 ubiegłego wieku przez Francesco Cirillo, którego zainspirował kuchenny czasomierz w kształcie pomidora, jest łatwa do wdrożenia i daje szybkie rezultaty.
1. Przygotuj stoper, włącz tryb samolotowy w telefonie
2. Zrób listę zadań do wykonania
3. Posortuj zadania od najważniejszych i pilnych do tych mniej istotnych
4. Wyłącz wszystko, co może Cię rozpraszać (tv, radio, itp.). Przy pracy online warto ustalić z domownikami ten czas, aby oni również Ci nie przeszkadzali
5. Ustaw stoper na 25 min. i włącz go, tak abyś widział upływający czas (to doskonały motywator, aby dokończyć zadanie przed przerwą)
6. Odznacz zadanie, jako wykonane
7. Po 25 min. zrób Sobie 5 min. przerwy, podczas której zrelaksuj się, przewietrz pomieszczenie i napij się wody
Po 4 takich cyklach zrób Sobie 20-30min. przerwy i możesz zacząć kolejny cykl.
👉 efektywne wykorzystanie czasu
👉 realizacja większej liczby zajęć przy mniejszym wysiłku
👉 wykonanie każdego zadania przynosi satysfakcję i daje motywację do robienia kolejnego
👉 unikniesz „rozpraszaczy”
👉 odznaczanie wykonania kolejnych zadań, to pozytywne sygnały dla mózgu
👉 przerwy pozwalające na relaks
Jeśli masz tak, jak ja, że potrzebujesz dyscyplinować swój mózg, aby się nie rozpraszać i nie robić kilku rzeczy, to technika POMODORO będzie dla Ciebie pomocna. Tak, jak moi klienci, zacznij od jednej, dwóch sesji POMODORO dziennie i napisz mi proszę o swoich wrażeniach.