Stres i emocje mają wpływ na nasze zachowania i skuteczność biznesową. W dzisiejszym świecie wzmożony stres stał się, integralną częścią naszego życia, nie da się go uniknąć. Uświadomienie sobie, że stres jest wszechobecny, ale reakcje na niego możesz zacząć trenować, aby nie były one tylko bezwarunkowym mechanizmem pochodzącym z nieświadomej części umysłu, jest jednym z najważniejszych aspektów tego szkolenia. Znając krótko i długofalowe techniki radzenia sobie w sytuacjach stresujących, a także techniki zarządzania emocjami, możemy poradzić sobie z objawami i skutkami stresu oraz niepożądanych emocji.
Stres i jego znaczenie w życiu
pojęcie i świadomość przyczyn stresu
zrozumienie przebiegu reakcji stresowej
eustres (siła mobilizująca) i dystres (siła wypalająca)
identyfikacja czynników stresujących czyli stresorów (skala Holmesa i Rahe’a)
wpływ stresu na ciało i umysł
stres a mózg (mózg limbiczny, gadzi i kora nowa)
wypalenie zawodowe, jako efekt długotrwałego stresu
wpływ naszych myśli (monolog i krytyk wewnętrzny) na stres
Reakcje na stres czyli nasze zachowania i emocje
czym są i gdzie powstają emocje
emocja, jako informacja dla nas
konstruktywne wyrażanie i świadomość emocji (odczuwanie i nazywanie emocji)
mózg emocjonalny i mózg racjonalny, czyli system gorący i system chłodny
Inteligencja emocjonalna – jak ją rozwijać?
rola pozytywnego myślenia w długofalowej redukcji stresu
kotwiczenie pozytywnych stanów emocjonalnych
Rola asertywności w zarządzaniu stresem i emocjami
zachowania asertywne, uległe, bierne, agresywne i manipulacyjne
Trening redukcji stresu
praca z ciałem – techniki oddechowe, trening progresywny Jacobsona
praca z umysłem – wizualizacja, medytacja