Od jakości komunikacji w zespole oraz na linii lider-zespół, zależy powodzenie projektu. A to w szerszej biznesowej perspektywie przedkłada się na sukces firmy i jej kondycję finansową.
Masz ogromy wpływ na jakość Twojej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, tj. precyzyjne wyrażanie się, argumentowanie, aktywne słuchanie, czy asertywność. A to bezpośrednio wpływa na to, w jaki sposób druga strona odbierze Twój komunikat, czy go prawidłowo zrozumie i wykona zadanie.
Komunikacja
elementy procesu komunikacyjnego
świadomość przekazu werbalnego i niewerbalnego
techniki aktywnego słuchania
rola pytań w procesie komunikowania
parafraza
rola relacji i emocji w komunikacji w komunikacji z pracownikami
Kwadrat komunikacyjny von Thuna – 4 poziomy informacji
Język korzyści
odwoływanie się do wspólnych wartości i celów
komunikacja 5W+H (What, Why, Who, Where, When + How)
argumentacja z przełożonym, czyli komunikacja oparta na faktach (diagramy, tabele, wykresy)
dlaczego potrzebna jest sprawna komunikacja pomiędzy rożnymi działami w firmie?
Asertywność i feedback
fakty i mity o asertywności
asertywna postawa i komunikacja – różnice pomiędzy komunikatami i zachowaniami agresywnymi, asertywnymi a uległymi
asertywność, jako poszerzenie swojej strefy wpływu
komunikacja typu „ja” i typu „ty”
FUKO – konstruktywna informacja zwrotna
6. Komunikacja dopasowana do odbiorcy
generacje XYZ
utrzymywanie uwagi odbiorcy w komunikacji werbalnej
jak przekazywać informacje żeby być dobrze zrozumianym – systemy reprezentacji i charaktery
rola empatii
komunikowanie trudnych decyzji
7. Rozwiązywanie konfliktów
Znaczenie inteligencji emocjonalnej w rozwiązywaniu sporów
metody rozwiązywania konfliktów
8. Sformułowanie nowej strategii komunikowania się