KOMUNIKACJA

KLUCZEM DO SUKCESU

Od jakości komunikacji w zespole oraz na linii lider-zespół, zależy powodzenie projektu. A to w szerszej biznesowej perspektywie przedkłada się na sukces firmy i jej kondycję finansową.

Masz ogromy wpływ na jakość Twojej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, tj. precyzyjne wyrażanie się, argumentowanie, aktywne słuchanie, czy asertywność. A to bezpośrednio wpływa na to, w jaki sposób druga strona odbierze Twój komunikat, czy go prawidłowo zrozumie i wykona zadanie.

Cel

Korzyści



AGENDA

  1. Komunikacja 

  • elementy procesu komunikacyjnego

  • świadomość przekazu werbalnego i niewerbalnego

  • techniki aktywnego słuchania 

  • rola pytań w procesie komunikowania

  • parafraza

  • rola relacji i emocji  w komunikacji w komunikacji z pracownikami

  • komunikacja z klientem wewnętrznym i zewnętrznym firmy
  1. Kwadrat komunikacyjny von Thuna – 4 poziomy informacji

  2. Język korzyści

  • odwoływanie się do wspólnych wartości i celów

  • komunikacja 5W+H (What, Why, Who, Where, When + How)

  • argumentacja z przełożonym, czyli komunikacja oparta na faktach (diagramy, tabele, wykresy)

  • dlaczego potrzebna jest sprawna komunikacja pomiędzy rożnymi działami w firmie?

4. Bariery komunikacyjne T. Gordona i ich eliminowanie 
  1. Asertywność i feedback 

  • fakty i mity o asertywności

  • asertywna postawa i komunikacja – różnice pomiędzy komunikatami i zachowaniami agresywnymi, asertywnymi a uległymi

  • asertywność, jako poszerzenie swojej strefy wpływu

  • komunikacja typu „ja” i typu „ty”

  • FUKO – konstruktywna informacja zwrotna

6. Komunikacja dopasowana do odbiorcy

  • generacje XYZ

  • utrzymywanie uwagi odbiorcy w komunikacji werbalnej

  • jak przekazywać informacje żeby być dobrze zrozumianym – systemy reprezentacji i charaktery

  • rola empatii

  • komunikowanie trudnych decyzji

7. Rozwiązywanie konfliktów

  • Znaczenie inteligencji emocjonalnej w rozwiązywaniu sporów

  • metody rozwiązywania konfliktów

8. Sformułowanie nowej strategii komunikowania się

 

3 dni szkoleniowe (z możliwością zmian na jedno lub dwu dniowe szkolenie)